Flytta med ditt nummer till oss

Du kan alltid flytta ditt nummer från en annan operatör till Vimla, så länge du idag inte har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör.

 

 

När du tecknar ett abonnemang hos oss anger du i beställningen vilket nummer du vill flytta med från din gamla operatör till din oss, och när du vill flytta det. Nummerflytten kan endast ske under arbetsdagar och det tar minst 4 arbetsdagar att genomföra den. Under tiden flytten förbereds kan du använda numret hos din nuvarande operatör, så länge är abonnemanget hos dem fortfarande aktivt. Det uppstår alltså inget glapp när flytten görs.

  

Dagen innan ditt nummer flyttas får du ett sms som påminner dig om att byta simkort.

 

I samband med att nummerflytten sker så sägs även ditt gamla abonnemang upp, om du inte redan gjort det sedan innan.

 

Tillfälligt nummer

När du gör en nummerflytt tillsammans med din beställning så får du ett tillfälligt nummer av oss som du kan använda tills dess att ditt riktiga nummer kommit över. Du kan även välja att fortsätta ringa med ditt gamla abonnemang så du slipper be alla att använda det tillfälliga numret.

 

Flytta över nummer i efterhand

Det är självklart inga problem att flytta med ditt nummer i efterhand. Säg till oss i chatten eller skicka ett mail till hej@vimla.se så löser vi det.

 

Att tänka på

 

Innan du gör en nummerflytt är det bra att kontakta den operatör som numret ligger hos idag och:

 

- Säga upp ditt nuvarande abonnemang.

 

- Kolla upp så att du står som ägare av numret, det gäller både för dig som har abonnemang och dig med kontantkort. Här kan du läsa mer om hur du registrerar ditt kontantkort.

 

- Även om nummerflytten inte går igenom så är abonnemanget aktivt med det tillfälliga numret som vi tilldelat dig. Du kan läsa mer om det här

 

 

Skulle det vara så att din nummerflytt inte går igenom så kontaktar vi dig via mail med instruktioner för vad du behöver göra för att nummerflytten ska gå igenom.

 

Dagen då nummerflytten sker så kommer du behöva byta simkort till det som vi skickat hem till dig och sen bara starta om telefonen. 

 

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende