Hur byter jag betalmetod (betalkort, autogiro eller mail-faktura)?

 

 

Vi erbjuder i dagsläget tre olika betalningsmetoder genom Klarna:

  • - Faktura via e-post
  • - Autogiro (kräver mobilt bank ID)
  • - Automatisk dragning från betalkort

 

Du kan när som helst byta mellan dessa betalmetoder snabbt och enkelt på Mitt Vimla eller i Appen.

När du ändrar din betalmetod så kommer ändringen ske kommande månad och påverkar alltså inte tidigare fakturor som skickats ut.

 

För att ändra gör du såhär:

 

  • - Logga in i Appen eller på Mitt Vimla och gå till Kontouppgifter
  • - Välj Ändra betalmetod

 

När du klickat på Ändra betalmetod kommer det upp en ruta från Klarna. Den kan se ut på två olika sätt beroende på om du använt Klarna innan eller inte.

 

Alternativ 1.
Har du använt Klarna Direkt innan är autogiro förvalt när du klickar Godkänn köp. Vill du istället betala med kort eller faktura klickar du på motsvarande knapp längre ned på rutan och sedan klicka på Godkänn köp för att spara den valda betalmetoden
 


Alternativ 2.
Har du inte använt Klarna Direkt tidigare kommer faktura vara förvalt när du klickar på Godkänn köp.


Vill du istället betala med autogiro eller kort klickar du på Godkänn köp och i nästa steg kommer du kunna ändra betalmetoden.


Har du en obetald betalning och faktura står som förvalt så kommer denna månadsbetalning gå som faktura, men du kan självklart ändra betalmetod för kommande månader.

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende