Hur byter jag betalmetod? (Gäller endast Klarna)

 

 

Vi erbjuder i dagsläget tre olika betalningsmetoder genom Klarna:

  • - Faktura via e-post
  • - Autogiro (kräver mobilt bank ID)
  • - Automatisk dragning från betalkort

 

Du kan när som helst byta mellan dessa betalmetoder snabbt och enkelt på Mitt Vimla eller i Appen.

När du ändrar din betalmetod så kommer ändringen ske kommande månad och påverkar alltså inte tidigare fakturor som skickats ut.

 

För att ändra gör du såhär:

  • - Logga in i Appen eller på Mitt Vimla och gå till Kontouppgifter
  • - Välj Ändra betalmetod

 

När du klickat på Ändra betalmetod kommer det upp en ruta från Klarna. Den kan se ut på två olika sätt beroende på om du använt Klarna innan eller inte.

 

Alternativ 1.
Har du använt Klarna Direkt innan är autogiro förvalt när du klickar Godkänn köp. Vill du istället betala med kort eller faktura klickar du på motsvarande knapp längre ned på rutan och sedan klicka på Godkänn köp för att spara den valda betalmetoden
 


Alternativ 2.
Har du inte använt Klarna Direkt tidigare kommer faktura vara förvalt när du klickar på Godkänn köp och du får då ändra till antingen autogiro eller kort i nästa steg.

I detta steg kan du klicka på Ändra betalningsmetod och välja antingen autogiro eller kort.



Har du en obetald betalning och faktura står som förvalt så kommer denna månadsbetalning gå som faktura, men du kan självklart ändra betalmetod för kommande månader.

 

Hittar du inte knappen för att ändra betalmetod?

Då har du flyttat över till vår nya betalningspartner. Följ denna länk så hittar du en guide för hur du ändrar till autogiro via Billogram.

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 09-17 (lunchstängt mellan 12-13) 

Skapa ett ärende