Hur pausar jag mitt abonnemang?

Visst är det irriterande att betala för saker man inte använder? Ska du ut på långresa, ditt jobb vill ge dig ett företagsabonnemang ett tag eller om du vill testa en annan operatör helt enkelt, då kan du pausa hos oss. Det tycker vi känns schysst.

För att pausa ditt abonnemang loggar du in på Mitt Vimla och klickar på Inställningar i menyn till vänster.

Under rubriken Pausa/Avsluta abonnemang klickar du på Pausa.

Beställning av pausning genomförs när du klickar på Pausa i bekräftelserutan som kommer upp.

Längst ned på sidan och på startmenyn får du ett meddelade om att abonnemanget pausas vid månadsskiftet. I meddelandet på startsidan kan du även avbryta om du ångrar dig. 

 

När abonnemanget är pausat innebär det att ditt abonnemang spärras för alla samtal, meddelanden och data från och med natten till den första dagen i nästkommande månad. Det innebär även att din månadsavgift blir 0 kr/mån tills du aktiverar abonnemanget igen. Notera att det trots det kan dras en betalning om du under månaden köpt till extrasurf eller ringt utlandssamtal. 


Eventuella kampanjer, till exempel tre månader med halva priset pausas inte när du väljer att pausa ditt abonnemang.

När du vill aktivera ditt abonnemang igen loggar du in och klickar på Inställningar och klickar på Avbryt paus så aktiveras abonnemanget igen inom fem minuter. Du kan behöva starta om telefonen om den inte kommer igång av sig själv.

 

Det kostar inget att pausa abonnemanget.

Det är egentligen bara en sak du behöver komma ihåg och det är att efter att du startat igen och du kommer till månadsskiftet, då betalar du dels för kommande månad plus för de dagar ditt abonnemang har varit aktivt förra månaden.

 

Behåll din pott.

När du pausar ditt abonnemang så fryser vi din pott fram tills dess att du startar ditt abonnemang igen. Tänk på att utgångsdatumet för din sparade surf inte förändras.

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende