Pin-kod

Ditt Vimla-SIM har ingen PIN-kod när det skickas ut. Vill du ha en PIN-kod har de flesta telefoner en funktion att man kan aktivera det i inställningar, men det kommer alltså inte efterfrågas någon PIN-kod vid uppstart utan att du själv har valt en.

För att ställa in PIN på iPhone gör du så här: Inställningar -> Mobilnät > SIM-PIN

För att ställa in PIN på Android gör du så här: Inställningar -> Låsskärm och säkerhet -> Övriga säkerhetsinställningar -> Ställ in SIM-kortslås.

Default-koden är då 0000

 

Visar din telefon meddelandet "Upplåsnings-PIN för SIM-nätverk" eller "Ogiltigt SIM" när du sätter i ditt SIM-kort från oss så betyder det att telefonen är operatörslåst. Det är ett lås som gör att telefonen endast kan användas i en specifik operatörs nät. För att låsa upp telefonen behöver du kontakta operatören som telefonen är köpt från och få hjälp att få en upplåsningskod.

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende