Utlands- och betalsamtal

I samband med varje beställning så aktiveras abonnemanget för utlands- och betalsamtal. Vi gör då en kreditupplysning hos Creditsafe. Detsamma gäller om du skulle aktivera utlands - och betalsamtal från Mitt Vimla. 

Skulle du inte gå igenom kontrollen så kommer utlands- / betalsamtal att vara inaktiverat på abonnemanget.

 

 

 

Klicka på den gråa knappen för att aktivera tjänsten. 

Om du är utomlands kan det ta upp till 48 timmar innan de nya inställningarna kommer till din telefon. Det finns ett trick som gör att det kan gå snabbare att få service, då går du in i Inställningar och väljer operatör manuellt. Du kan välja vilken operatör du vill i listan och funkar det inte med den första väljer du den nästa i listan tills du hittar en som fungerar.

 

På iPhone så görs det så här: Inställningar > Mobilnät > Val av nätverk > Slå av "automatiskt" > Välj operatör i listan.

För Android görs det så här: Gå till Program > Inställningar > Fler nät > Mobila nätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverk > Välj operatör i listan.

 

Tills vidare kommer du kunna använda ditt Vimla-abonnemang med fri roaming inom EU oavsett vilken nivå du har på surf, samtal eller meddelanden (Du behöver fortfarande ha utlands- och betalsamtal aktiverat). I framtiden kommer du behöva ha en högre abonnemangsnivå än den lägsta (med ordinarie pris 100 kr/mån) för att kunna roama, men vi hör av oss senast 30 dagar innan du behöver uppgradera.

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 09-17 (lunchstängt mellan 12-13) 

Skapa ett ärende