Vad händer om jag inte betalar?

Om fakturan inte betalas innan förfallodatumet så skickas en påminnelse ut. Om inte den heller blir betalas i tid så går betalningen vidare till inkasso och ditt abonnemang spärras. 

Om din betalning nekas att tas emot av antingen Klarna eller Billogram eller att din bank av någon anledning inte medger betalningen måste du själv gå in i Mitt Vimla och uppdatera din betalmetod. Ifall att detta skulle hända kommer vi att skicka ut ett mail till dig med information om att något gått fel.

vimla.se/betalmetod finns en guide på hur du uppdaterar din betalmetod. 

Om vi inte får in betalningen för ditt abonnemang inom tio dagar kommer det att spärras helt för utgående trafik. Innehåller fakturan kostnader för betaltjänster eller förbrukning utomlands kommer en kravhantering att startas. 

 

 

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende