Vad händer om jag inte betalar?


Vad som händer om du inte betalar din räkning beror på vilken betalmetod du har:

 

Kort:

Om vi inte får in betalningen för ditt abonnemang inom tio dagar efter första dragningsförsöket så kommer ditt abonnemang spärras för utgående trafik. Kommer betalningen inte in innan månadsskiftet så pausas abonnemanget helt tills dess att betalning inkommit. 

Så fort betalningen är oss tillhanda så kommer abonnemanget igång igen. Kommer betalningen inte in så kommer en kravhantering att startas. 

För att trigga en ny dragning behöver du uppdatera din betalmetod på Mitt Vimla. 

 

Autogiro:

Klarna: Om en autogirodragning av någon anledning inte går igenom så skickas en faktura ut på beloppet, samt så kan du hitta betalningen på Mitt Klarna

Billogram: Om dragningen inte går igenom så görs ett nytt dragningsförsök nästkommande bankdag. Om ingen av dem går igenom så får du ett mail med ytterligare information. 


Faktura:

Om fakturan inte betalas innan förfallodatumet så skickas en påminnelse ut. Om inte påminnelsen betalas i tid så går betalningen vidare till inkasso och ditt abonnemang spärras.

 

vimla.se/betalmetod finns en guide på hur du uppdaterar din betalmetod. 

 

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 9-17 med lunchstängt 12-13.

Skapa ett ärende