Varför är mitt tillfälliga Vimla-nummer kvar efter nummerflytten?

Om du har en iPhone så kan ibland ditt tillfälliga nummer visas när du skickar meddelanden efter att ditt nummer har flyttats in på abonnemanget.

 

Detta fel beror nästan alltid på att din telefon är en iPhone och att dina gamla inställningar ligger kvar för iMessage.

 

Följ dessa steg: 

Inställningar – Telefon – Mitt nummer

Kontrollera så att rätt nummer står där.

 

Är det gamla numret kvar kan du klicka på Mitt nummer och skriva i rätt nummer.

 

Kolla också under Inställningar – Meddelanden – Skicka och ta emot så att rätt nummer står där med.

  

 

Hjälper inte dessa steg så testa att logga ut från Apple-id:

 

1. Gå till Inställningar - Meddelanden- Skicka och ta emot - logga ut från Apple-ID och stäng sedan av iMessage.

 

2. Gå till Inställningar - Facetime - logga ut från Facetime och stäng sedan av Facetime.

 

3. Gå till Inställningar - Telefon - Mitt nummer och ändra till ditt nya nummer om det gamla står kvar.

 

Efter du har gjort dessa steg så kan du slå på iMessage och Facetime samt logga in med Apple-ID.

 

 

Om du inte har en iPhone kontaktar du oss så hjälper vi dig!

 

 

 

Var denna artikel till hjälp?

Tack för din feedback!

Chatten är öppen vardagar 09-17 (lunchstängt mellan 12-13) 

Skapa ett ärende